Zarządzanie sobą w czasie i efektywność osobista
Szkolenie „Zarządzanie sobą w czasie i efektywność osobista” ma na celu poprawę umiejętności zarządzania czasem oraz zwiększenie efektywności w codziennych zadaniach. Jest skoncentrowane na doskonaleniu umiejętności, które pozwalają lepiej zarządzać czasem i zwiększać osobistą produktywność. Celem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności w zakresie planowania pracy własnej oraz:
- Nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania,
- Dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy,
- Nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu,
- Poznanie praktycznych narzędzi usprawniających zarządzanie czasem,
- Wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie w zmieniających się warunkach,
- Wypracowanie metod radzenia sobie z presja czasu i stresem.
Czego się nauczysz?
- Planowania i organizacji czasu,
- Efektywności osobistej,
- Narzędzi i technik zarządzania czasem,
- Zarządzania energią,
- Komunikacji i współpracy,
- Technik koncentracji i eliminacji rozpraszaczy,
- Praktycznego zastosowania wiedzy.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Profesjonaliści,
- Przedsiębiorcy i właściciele małych firm,
- Studenci i młodzi profesjonaliści,
- Freelancerzy i pracownicy zdalni,
- Osoby zajmujące się wieloma rolami,
- Każdy, kto chce poprawić swoją efektywność osobistą,
- Moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem.
- Błędy w zarządzaniu czasem.
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność.
- Reguły efektywności wg Briana Tracy.
- Jak wpłynąć na własna motywację i przekierować swoją energię na konstruktywne rozwiązywanie problemów i efektywne wykonywanie zadań.
- Reaktywny i proaktywny model Coveya, czyli na co mam wpływ, a na co wpływu nie mam.
- Radzenie sobie z presją czasu
- Oblicza i konsekwencje wykonywania zadań pod presja czasu.
- Zasady formułowania celów. Metoda SMART.
- Matryca Eisenhowera
- Metoda ALPEN
- Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem
- Zasada 60/40
- Złota godzina
- Jak nadawać priorytety zadaniom.
- Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych.
- Kontrola realizacji planu.
- Schemat I-BEAM , jako narzędzie, które pomaga nam w planowaniu i kontrolowaniu naszego planu dnia.
- Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
- Identyfikacja własnych „złodziei czasu”.
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy.
- Sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu
- Metoda Pomodoro jako recepta na rozpraszacze.
- Jak efekt piły wpływa na realizację założonych celów i zadań
- Delegowanie jako strategiczna funkcja lidera, narzędzia:
- 5 stref delegowania
- Mapa zespołu
- Algorytm delegowania
- 6 stopni delegowania Shermana
- Mapa delegowania – narzędzie do diagnozy pomiaru inicjatywy zespołu
- Rozpoznanie potencjałów i kompetencji w zespole
- Rozmowa delegująca (symulacje sytuacji na podstawie case study, wybranych przez Uczestników)
Szkolenie oparte jest na grach symulacyjnych : ZEGARMISTRZ i DETEKTYW
Uczestnicy wezmą udział w interaktywnej grze symulacyjnej Zegarmistrz, która pozwala w sposób praktyczny udoskonalić kompetencje związane z planowaniem. Uczestnicy będą podczas gry decydować o ważności i pilności poszczególnych zadań. Doświadczą sytuacji zbliżonych do rzeczywistego życia zawodowego, w którym pojawiają się zadania i czynności nieplanowane, presja czasu oraz konieczność realizacji założonych celów. Wszystko to sprawi, że nabywanie kompetencji związanych z organizacja i planowaniem stanie się ciekawe, dynamiczne i zapadające w pamięć.
Cele gry szkoleniowej Zegarmistrz:
Gra umożliwia rozwój następujących umiejętności:
- Efektywność osobista/ Zarządzanie sobą w czasie – zwiększenie świadomości wpływu planowania na rezultat pracy, realizację celów i poziom własnej motywacji oraz motywacji w zespole
- Planowanie – Udoskonalenie i praktycznej umiejętności nadawania priorytetów według Matrycy Eisenhowera
- Zarządzanie sobą w sytuacji zmiany– adekwatne reagowanie na pojawiające się zadania oraz zdarzenia losowe, wprowadzanie koniecznych korekt w planie działania; zrozumienie nieuchronności zmian i udoskonalenie elastycznego podejścia do zadań przy jednoczesnym planowaniu i kontroli przebiegu zadań, uświadomienie sobie konieczności wdrożenia reguły 60/40
- Wspólne ustalenie zasad współpracy wewnątrz grupy – przestrzeganie podziału ról, współpraca w zakresie ustalania priorytetów i planowania zadań w ramach zespołu oraz z innymi zespołami;
W godzinach 16:00-17:00 nastąpi q&a. Uczestnicy będą mogli zadać pytania i otrzymać odpowiedzi na nurtujące ich kwestie indywidualne.