Proste i złożone techniki twórczego myślenia w toku codziennej pracy nauczyciela
Inspirujące szkolenie dla kadry pedagogicznej, pobudzające do działania ukazujące nowe możliwości w codziennej pracy nauczyciela
Czego się nauczysz ?
- Jak stosować proste i złożone techniki heurystyczne pomocne w rozwijaniu myślenia twórczego dzieci i młodzieży i wspierających proces dydaktyczno-wychowawczy;
- poznasz zagadnienia metodyki lekcji Twórczego Rozwiązywania Problemów;
- rozwiniesz umiejętności budowania pytań problemowych wynikających z zaciekawienia zadaniami o charakterze intelektualnym, emocjonalnym i praktycznym; •zdobędziesz praktyczne umiejętności wykorzystania technik twórczego rozwiązywania problemów.
Dla kogo jest to szkolenie?
- nauczyciele przedszkola;
- nauczyciele szkół podstawowych;
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
- pedagodzy;
- rady pedagogiczne.
Zdobądź narzędzia i wiedzę, które pomogą Ci osiągnąć sukcesy w codziennej pracy dydaktycznej.
MODUŁ I. Metodyka lekcji Twórczego Rozwiązywania Problemów
- Zarys lekcji Twórczego Rozwiązywania Problemów z wykorzystaniem prostych i złożonych technik heurystycznych.
- Budowanie pytań problemowych jako strategia pobudzania ciekawości poznawczej i myślenia twórczego ucznia.
- Przykłady pytań problemowych stymulujących aktywność twórczą dzieci i młodzieży.
MODUŁ II. Proste i złożone techniki twórczego rozwiązywania problemów
- Wybrane techniki heurystyczne pomocne w twórczym rozwiązaniu problemów, stymulujące ciekawość poznawczą ucznia oraz rozwijające umiejętność analizowania przez niego sytuacji problemowej, w efekcie odnalezienie rozwiązania problemu:
- burza mózgów i jej odmiany (burza mózgów A. Osborna, prywatna burza mózgów, burza mózgów 635)
- metoda galeryjna
- gwiazda pytań
- metaplan
- metafora wizualno-obrazowa
- analogia personalna
- technika przypadkowego słowa/wkładu
- metoda ZWI/ 6 myślowych kapeluszy E.de Bono
MODUŁ III. Adoptowanie rozwiązań
- Tworzenie banku pomysłów – problemów/tematów możliwych do realizacji dzięki technikom twórczego rozwiązywania problemów.
- Inspiracje – literatura przedmiotu.
Szkolenie realizowane w godzinach 9.00-17.00 z uwzględnieniem przerw kawowych i przerwy lunchowej.