Racja czy relacja – jak tworzyć nić porozumienia z rodzicami przedszkolaków/uczniów, zwłaszcza w trudnych sytuacjach
Relacje stanowią podstawę codziennego funkcjonowania każdej społeczności, również przedszkolnej/szkolnej. Budujemy je w każdej chwili zarówno z dziećmi, innymi nauczycielami, jak i z rodzicami przedszkolaków/uczniów, dlatego warto przyjrzeć się, jak tworzymy przestrzeń komunikacyjną, zwłaszcza w trudnych sytuacjach.
Czego się dowiesz ?
- co stanowi bagaż, z którym wchodzimy w relacje i jak się od niego uwolnić,
- co ułatwia, a co utrudnia porozumienie z rodzicami,
- jakie są konsekwencje udowadniania racji, a jakie budowania relacji,
- jak uczucia i wewnętrzne sądy wpływają na relacje nauczyciel – rodzic,
- jak pożytkować energię emocjonalną, by skutecznie regulować reakcje,
- jak postrzegać konflikt, by był on punktem wyjścia do współpracy z rodzicami,
- jakiego sposobu komunikacji, w tym języka, używać, by nie ranić, ale uskrzydlać,
- jak budować relacje w oparciu o zaufanie i autentyczność.
Dla kogo jest to szkolenie?
- nauczyciele przedszkola;
- nauczyciele szkół podstawowych;
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
- pedagodzy;
- rady pedagogiczne.
Zdobądź narzędzia i wiedzę, które pomogą Ci osiągnąć sukcesy w codziennej pracy dydaktycznej.
OMAWIANE ZAGADNIENIA PODCZAS SZKOLENIA:
- co stanowi bagaż, z którym wchodzimy w relacje i jak się od niego uwolnić,
- co ułatwia, a co utrudnia porozumienie z rodzicami,
- jakie są konsekwencje udowadniania racji, a jakie budowania relacji,
- jak uczucia i wewnętrzne sądy wpływają na relacje nauczyciel – rodzic,
- jak pożytkować energię emocjonalną, by skutecznie regulować reakcje,
- jak postrzegać konflikt, by był on punktem wyjścia do współpracy z rodzicami,
- jakiego sposobu komunikacji, w tym języka, używać, by nie ranić, ale uskrzydlać,
- jak budować relacje w oparciu o zaufanie i autentyczność.
Szkolenie realizowane w godzinach 9.00-17.00 z uwzględnieniem przerw kawowych i przerwy lunchowej.