Nauczanie wyprzedzające, webquest jako sposób pracy projektowej
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia i wdrażania Webquestów w swojej pracy nauczycielskiej.
Czego dowiesz się na szkoleniu?
-
Przedstawienie uczestnikom pojęcia nauczania wyprzedzającego i jego znaczenia w procesie nauczania.
-
Omówienie roli Webquestów jako narzędzia pracy projektowej i sposobu nauczania wyprzedzającego.
-
Pokazanie, jak tworzyć i wdrażać Webquesty w praktyce, aby zwiększyć efektywność procesu nauczania.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich poziomów nauczania oraz przedmiotów.
Idealne dla tych, którzy chcą zintegrować nowoczesne technologie, nowoczesne podejście do nauczania ze szkolnym procesem edukacyjnym.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Wprowadzenie
-
Przedstawienie tematu i celów szkolenia.
-
Omówienie pojęcia nauczania wyprzedzającego i jego znaczenia w procesie nauczania.
-
Przeprowadzenie krótkiej dyskusji na temat doświadczeń uczestników z wykorzystaniem Webquestów w pracy z uczniami.
II. Praca projektowa
-
Omówienie roli pracy projektowej w procesie nauczania i sposobów jej realizacji.
-
Przedstawienie korzyści wynikających z wykorzystania pracy projektowej w procesie nauczania.
-
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania pracy projektowej w nauczaniu różnych przedmiotów.
III. Webquesty jako narzędzie pracy projektowej
-
Przedstawienie pojęcia Webquestu i jego roli jako narzędzia pracy projektowej.
-
Omówienie sposobów tworzenia i wdrażania Webquestów w praktyce.
-
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania Webquestów w procesie nauczania.
IV. Tworzenie Webquestów
-
Praktyczne omówienie sposobów tworzenia Webquestów.
-
Pokazanie, jak tworzyć Webquesty zgodnie z zasadami nauczania wyprzedzającego.
-
Przedstawienie narzędzi, które ułatwiają tworzenie Webquestów.
V. Wdrażanie Webquestów w praktyce
-
Omówienie sposobów wdrażania Webquestów w procesie nauczania.
-
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania Webquestów w różnych przedmiotach i dla różnych grup wiekowych.
-
Przedstawienie korzyści wynikających z wdrażania Webquestów w procesie nauczania.
VI. Podsumowanie
-
Przeprowadzenie krótkiej dyskusji na temat korzyści wynikających z wykorzystania Webquestów w procesie nauczania.
Szkolenie zaplanowano w godzinach:
9.00-17.00
W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowe i przerwę lunchową.
p.cholewinska@th-szkolenia.pl