Jak dostosować system oceniania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Uczestnicy podczas szkolenia dowiedzą, jak dostosować system oceniania do uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
Czego się dowiesz ?
- poznasz zasady oceniania uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodne z przepisami prawa oświatowego;
- zdobędziesz praktyczne informacje nt. dostosowania oceniania do możliwości uczniów z konkretnymi (występującymi w danej placówce) specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, afazją. Mutyzmem wybiórczym, FASD, ADHD, zaburzeniami psychicznymi.
Dla kogo jest to szkolenie?
- nauczyciele przedszkola;
- nauczyciele szkół podstawowych;
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
- pedagodzy;
- rady pedagogiczne.
Zdobądź narzędzia i wiedzę, które pomogą Ci osiągnąć sukcesy w codziennej pracy dydaktycznej.
OMAWIANE ZAGADNIENIA PODCZAS SZKOLENIA:
- Co o ocenianiu, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, mówi prawo oświatowe?
- Ocenianie, a klasyfikowanie i motywowanie.
- Ocenianie, a dostosowanie wymagań edukacyjnych i organizacji procesu uczenia się.
- Indywidualizacja oceniania przedmiotowego.
- Dostosowanie oceniania do konkretnych potrzeb wynikających z zaburzeń czy dysharmonii rozwojowych, z niepełnosprawności intelektualnej czy ruchowej (wg potrzeb danej placówki).
- Współpraca z rodzicami w zakresie oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkolenie realizowane w godzinach 9.00-17.00 z uwzględnieniem przerw kawowych i przerwy lunchowej.