Budowanie i zarządzanie zespołem w administracji publicznej. Komunikacja bez przemocy, relacje i praca zespołowa
Szkolenie umożliwia spojrzenie na swój zespół jako na całość oraz pozwala na zaczerpnięcie inspiracji, wskazówek i narzędzi, aby budować zespół działający efektywnie, oparty na zaufaniu, otwartości i wzajemnie się motywujący.
Czego się nauczysz?
- Jak formułować komunikaty scalające zespół;
- Jak rozwiązywać konflikty i doprowadzić do wzajemnego porozumienia po to, by realizować wspólne cele;
- Jak zarządzać problemami w zespole;
- Jak udzielać pochwał i konstruktywnej krytyk;
- Jak identyfikować role zespołowe i wykorzystać je w pracy zespołu;
- Jak wpływać na budowanie zaangażowania.
Celem szkolenia jest:
- uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu ,
- poznanie znaczenia komunikowania się w budowaniu relacji,
- zdobycie wiedzy na temat prowadzenia rozmów z pracownikami wspierających postawy/zachowania budujące siłę zespołu,
- uświadomienie znaczenia własnych zachowań i osobistego stylu zachowania,
- rozpoznanie własnego stylu reagowania na sytuacje konfliktowe,
- poznanie wiedzy nt. zarządzania konfliktem,
- tworzenie strategii wygaszania konfliktów,
- pozyskanie narzędzi służących budowaniu zespołu i podtrzymywaniu jego motywacji,
- pogłębienie umiejętności monitorowania zarówno pozytywnych, jak i niekonstruktywnych zjawisk zespołowych.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poprawić relacje w miejscu pracy, wypracować narzędzia pozwalające budować pozytywne relacje w miejscu pracy. Uczestnicy nauczą się, w jaki sposób rozpoznawać i unikać błędów oraz jak eliminować bariery komunikacyjne.
Uczestnicy szkolenia wypracują umiejętności współpracy w zespole opartej na efektywnej komunikacji i zrozumieniu.
komunikacji i zrozumieniu jakości oraz znaczenia pracy zespołowej.
1. Efektywna komunikacja w zespole i bariery komunikacyjne (uświadomienie sobie własnych zachowań w procesie komunikacji oraz w warunkach emocjonalnego wpływu na wykonywane zadania):
- znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji,
- efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne,
- style komunikowania- ich znaczenie w efektywnej współpracy zespołu.
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna– jak wpływa na przekaz informacji
- wykorzystanie języka wpływu i perswazji,
- sztuka zadawania właściwych pytań.
3. Zespół i zasady jego funkcjonowania
- co powoduje że jesteśmy zespołem?,
- etapy formowania się zespołu,
- role zespołowe,
- określenie cech efektywnych zespołów,
- relacje wpływające na cały zespół,
- doceniaj wysiłki i zauważaj starania,
- asertywna komunikacja w kontaktach ze współpracownikami.
4. Tworzenie, rozwój i wzmacnianie pracy zespołowej
- różnice między grupą ludzi, a zespołem,
- kompetencje miękkie w budowaniu siły zespołu: cierpliwość, asertywność, kreatywność…
- filary efektywnej pracy zespołowej,
- zagrożenia w budowaniu siły zespołu,
- moja rola i pozycja w zespole i jego wpływ na wynik końcowy,
- małe rzeczy o wielkim znaczeniu – uważność, feedback, zmienność.
5. Motywowanie i rozwijanie zespołu
- kiedy spada motywacja zespołu,
- przeprowadzanie zespołu przez porażkę,
- przeprowadzanie zespołu przez sukces.
6. Konflikty w zespole
- przyczyny i rodzaje konfliktów w zespole,
- zarządzanie konfliktem,
- sposoby rozwiązywania konfliktów różnego typu,
- bycie mediatorem w konfliktach.
Szkolenie zaplanowano na:
22.10.2024 r. w godz. 9.00-17.00
W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowe i przerwę lunchową.