Asertywność w miejscu pracy

Czego się nauczysz?
ChatGPT powiedział:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy powinni być przygotowani do odpowiednich zachowań w tym panowania nad własnymi emocjami i komunikowania własnych oczekiwań od innych współpracowników. Uzyskania również praktycznych informacji dotyczących metod efektywnego podejścia do konfliktów.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Kadry zarządzającej i liderów zespołów;
- Menadżerów;
- Team leaderów;
- Kadry wyższego szczebla;
- Pracowników działów HR;
- Specjalistów ds. zasobów ludzkich;
- Pracowników działów komunikacji i PR;
- Specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej;
- Członków zespołów projektowych;
- Pracowników działów współpracujących;
- Nowych pracowników i stażystów;
- Każdego pracownik organizacji;
- Pracowników wszystkich szczebli.
Szkolenie z asertywności w miejscu pracy może być dostosowane do specyficznych potrzeb różnych grup w organizacji, co zapewnia, że każdy uczestnik zdobędzie umiejętności adekwatne do swojej roli i obowiązków. Dzięki temu cała organizacja może działać sprawniej, a pracownicy będą bardziej zaangażowani i zmotywowani.
- Prezentacja uczestnikom celów szkolenia i metod pracy.
- Co składa się na pojęcie asertywności.
- Asertywność a potrzeby psychiczne.
- Asertywność a emocje.
- Asertywność w pracy.
- Skutki braku asertywności i korzyści z bycia asertywnym w pracy.
- Agresja, uległość, asertywność – czym się od siebie różnią, jak się objawiają i jaki jest ich efekt we współpracy?
- Warunki asertywności – “ja jestem ok i ty jesteś ok”.
- Jakie są warunki asertywności? Siły hamujące i wspierające Twoją asertywność.
- Poczucie własnej wartości i świadomość swoich umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w pracy.
Analiza transakcyjna Berne’a, czyli w co grają ludzie: dziecko, rodzic i dorosły jako podstawa świadomej asertywnej komunikacji wewnątrz organizacji.
Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, czyli jak zajmować przestrzeń, przyjąć postawę oraz dbać o ton głosu, aby być postrzeganym jako asertywna osoba.
W jaki sposób budować asertywne komunikaty? Czyli rola komunikatu asertywnego “ja”.
Jak radzić sobie z manipulacją, emocjami i wzbudzaniem poczucia winy przez rozmówców – współpracowników.
Informacja zwrotna jako kluczowe narzędzie do budowania asertywnej komunikacji i podstawowe błędy komunikacyjne w trakcie udzielania trudnych informacji zwrotnych.
Zasady tworzenia konstruktywnych informacji zwrotnych:
pytania i strategie budujące u odbiorcy poczucie odpowiedzialności i chęć wprowadzania zmian zachęcanie rozmówcy do generowania rozwiązań sposoby na konstruktywne mówienie o emocjach i potrzebach
Jak w praktyce asertywnie ODMAWIAĆ nie niszcząc relacji?
Ćwiczenie praktyczny trening komunikacyjny oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników.
- jak asertywnie prosić i wydawać POLECENIA?
- jak wyrażać opinie i przekonania?
- jak WYRAŻAĆ KRYTYKĘ?
- jak reagować na krytykę wyrażoną wprost i „aluzyjną”?
- jak obronić własne granice?
- jak i dlaczego chwalić innych w asertywny sposób?
Pojęcie i psychologia konfliktu, czym jest konflikt i jak powstaje konflikt w miejscu pracy
Dynamika i fazy konfliktu
Rodzaje konfliktów (relacji, wartości, danych, interesów, strukturalny(
Style reakcji na konflikt i ich charakterystyka :
- unikanie,
- uleganie,
- kompromis,
- współpraca,
- rywalizacja.
Wybór i zastosowanie optymalnej strategii na rozwiązanie konfliktu.
- W godzinach 16:30-17:00 nastąpi q&a. Uczestnicy będą mogli zadać pytania i otrzymać odpowiedzi na nurtujące ich kwestie indywidualne.