Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej
Szkolenie pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy wypracują umiejętności pracy w zespole oparte na efektywnej komunikacji i zrozumieniu jakości oraz znaczenia pracy zespołowej.
Czego się nauczysz?
- rozwiniesz umiejętność efektywnej wymiany informacji oraz budowania pewności siebie w relacjach z innymi
- dowiesz się jak panować nad swoimi emocjami
- poznasz techniki rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole
- jak prawidłowo odczytywać “kody” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca-odbiorca
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z efektywną komunikacją w sytuacjach zawodowych. Przygotuje uczestnika do biegłego stosowania poprawnej i płynnej komunikacji, porozumiewania się ze współpracownikami w relacjach służbowych.
1. Komunikacja interpersonalna:
- znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji
- efektywna komunikacja, a „bariery” komunikacyjne
- stereotypy-przed czym nas chronią, a przed czym powstrzymują
- ciotka-plotka- rola w procesie komunikacji oraz sposoby reagowania na nią
- Ach ten temperament!- rola aspektów osobowościowych w komunikacji.
2. Postawy i umiejętności osoby komunikatywnej:
- znaczenie komunikacji niewerbalnej (gesty, mimika, postawy)
- dobór słów- zwroty „parzące” i zwroty „kojące”
- Nie tym tonem!- znaczenie komunikacji wokalnej
- dysonanse w komunikatach werbalnych i niewerbalnych
- techniki rozwiązywania trudnych sytuacji.
3. Aktywne słuchanie drogą do zrozumienia:
- zasada KISS- czyli jak krótko i zwięźle przekazać komunikat
- Czy wszystko nadaje się do powiedzenia- nieumyślne wzniecanie pożarów komunikacyjnych
- prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca-odbiorca
4. Słowa mają moc, czyli wiem co mówię
- Ćwiczenie „Zwierciadło duszy”
Ćwiczenie ma na celu rozwinięcie zdolności uczestników do wyrażania i rozpoznawania emocji wyłącznie za pomocą komunikacji niewerbalnej. Poprzez to doświadczenie uczestnicy zrozumieją, jak wiele informacji jest przekazywanych poprzez mowę ciała i jak ważne jest precyzyjne i świadome jej wykorzystywanie.
Dyskusja po ćwiczeniu koncentruje się na wyzwaniach i odkryciach uczestników w zakresie komunikacji niewerbalnej.
Szkolenie zaplanowano w godzinach:
9.00-17.00
W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowe i przerwę lunchową.
k.swierczynska@th-szkolenia.pl