Jak planować i organizować pracę z uczniami ze spe – IPET, WOPFU oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczną
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodami optymalizacji, planowania i organizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Czego się nauczysz ?
- Rozpoznawania potrzeb uczniów ze spe i planowania pracy – pomoc pp, IPET.
- Nauczysz się oceny efektywności pracy i formułowania WOPFU.
- Dostosowywania treści programów, form i metod pracy oraz sposobu oceniania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Dla kogo jest to szkolenie?
- nauczyciele przedszkola;
- nauczyciele szkół podstawowych;
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
- pedagodzy;
- rady pedagogiczne.
Zdobądź narzędzia i wiedzę, które pomogą Ci osiągnąć sukcesy w codziennej pracy dydaktycznej.
OMAWIANE ZAGADNIENIA PODCZAS SZKOLENIA:
- Uczniowie ze spe – charakterystyka grupy.
- Planowanie i organizowanie pracy z uczniem ze spe zgodnie z prawem oświatowym – analiza.
- Diagnoza funkcjonalna.
- Rozpoznawanie trudności: poznawczych, emocjonalnych, społecznych.
- Planowanie pracy – IPET.
- Ewaluacja – WOPFU.
- Dostosowywanie form i metod pracy oraz treści programowych.
- Indywidualizowanie w procesie oceniania.
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie społecznej.
- Praca zespołowa nauczycieli na rzecz uczniów ze spe.
- Współpraca nauczycieli z rodzicami i specjalistami.
Szkolenie realizowane w godzinach 9.00-17.00 z uwzględnieniem przerw kawowych i przerwy lunchowej.