Każdy jest inny i każdy wyjątkowy czyli organizowanie procesu uczenia się uczniów z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb
Celem szkolenia jest to, aby nauczyciele po szkoleniu potrafili zaprojektować przestrzeń edukacyjną, w której uczniowie poczują się bezpiecznie, a ich indywidualne potrzeby będą rozpoznawane i brane pod uwagę podczas procesu uczenia się oraz podczas udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Omawiane zagadnienia ?
- Uczenie się jako proces
- Diagnoza edukacyjna
- Indywidualne potrzeby uczniów
- Potrzeby emocjonalne i społeczne
- Wzmacnianie pozytywnego klimatu i tworzenie poczucia bezpieczeństwa
Dla kogo jest to szkolenie?
- nauczyciele przedszkola;
- nauczyciele szkół podstawowych;
- nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
- pedagodzy;
- rady pedagogiczne.
Zdobądź narzędzia i wiedzę, które pomogą Ci osiągnąć sukcesy w codziennej pracy dydaktycznej.
OMAWIANE ZAGADNIENIA PODCZAS SZKOLENIA:
Uczenie się jako proces
- Uczenie się a nauczanie
- Jak się uczymy
Diagnoza edukacyjna
- Koncepcja Fleming
- Koszty przestrojenia
- Sukcesy w szkolnych konkurencjach – badania Taraszkiewicz i Rose
Indywidualne potrzeby uczniów
- Uczniowie ze SPE
- Indywidualizacja w procesie dydaktycznym i wychowawczym
Diagnoza funkcjonalna
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Trudności w uczeniu się – obraz utrudnień
- Niezintegrowany mózg a proces uczenia się
Potrzeby emocjonalne i społeczne
- Mózg jako organ społeczny
- Wykluczenie
- Zalękniony mózg
- Pokolenie instant
- Kryzys
- Strategie przeciwdziałania trudnym emocjom
Wzmacnianie pozytywnego klimatu i tworzenie poczucia bezpieczeństwa
- Zniekształcenia poznawcze
- Zrozumienie negatywnego programowania
- Obserwowanie trudnych sytuacji i analiza myśli
Szkolenie realizowane w godzinach 9.00-17.00 z uwzględnieniem przerw kawowych i przerwy lunchowej.